Известие

Collapse
No announcement yet.

износени малки свещи оказват ли влияние на мошноста на двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от 145selespeed Покажи съобщение
    Елементарни работи ги мъдрите от толкова време, никой нищо не се сеща, а всичко е написано в тази тема и преповторено в други подобни. Какво толкова? 4 двойни бобини тип DIS при двигатели ЦФ1, ЦФ2 и ЦФ3. Запалването работи по един и същ начин като единствената разлика е при последния вариянт, където кабелите са къси и компютъра разпознава всеки цилиндър и има възможност да прави корекции по отделно. Всичките са DIS с "изгубена искра", защото няма как да се знае кой цилиндър в коя фаза е. Пускаш една искра в повече, но за сметка на това системата е опростена и надеждна. Повече от 15 години това беше запалването след като отпадна делкото. За да знаеш кой цилиндър в коя фаза е трябва повече технология. Всичко е казано в темата, само трябва човек да чете и да мисли.

    Оставям ви и малко примерна информация за бобините ако някой реши да търси да му спестя грижите:

    2.0 ТС АР67204 ЦФ1 ... ФИАТ 7793212 ... БОШ 1 227 030 059 ... кабели 46786044 + 46756506
    2.0 ТС АР32301 ЦФ2 ... ФИАТ 46469863 ... БОШ 1 227 030 062 ... кабели 46786044 + 46756506
    2.0 ТС АР32310 ЦФ3 ... ФИАТ 46755605 ... БОШ 1 227 030 071 ... кабели 46755606

    Мисля, мисля, ма нещо не мога да се сетя защо при CF3 има wasted spark.
    Също така мисля, че ако нямаше, свещите щяха да издържат бая повече.

    Ти да имаш идея по въпроса?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Мисля, мисля, ма нещо не мога да се сетя защо при CF3 има wasted spark.
      Също така мисля, че ако нямаше, свещите щяха да издържат бая повече.

      Ти да имаш идея по въпроса?
      Не си само ти ,аз също мисля по този въпрос,и стигам до същите изводи.На 10 000 км пробег ,амортизацията на свещи,бобини и кабели се равнява на 20 000 км.Нещо излишно при положение,че изгубената искра не е необходима,ако е необходима е друг въпрос,ма за какво служи.
      155 2.0 16v МY95 Sport

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Мисля, мисля, ма нещо не мога да се сетя защо при CF3 има wasted spark.
        За да не стават зян частите в склада
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #79
          Енергията необходима за искрообразуване в такт сгъстяване и такт изпускане е значително различна. В такт изпускане където няма налягане там е толкова малка, че няма никакви притеснения за амортизацията на запалителната уредба. Така, че не го мислете това, че нещо ще изкара много повече километри ако я няма изгубената искра.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Енергията необходима за искрообразуване в такт сгъстяване и такт изпускане е значително различна. В такт изпускане където няма налягане там е толкова малка, че няма никакви притеснения за амортизацията на запалителната уредба. Така, че не го мислете това, че нещо ще изкара много повече километри ако я няма изгубената искра.
            Това безпорно е така. И все пак - една свещ ще изкара по-дълго, ако не трябва да произвежда искра дори и при ниско налягане.
            А да не би искрата "на вятъра" да служи за сравнение (като еталон), за да може ECU - то да "хване" проблем в запалването (misfire)?


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #81
              Не. Missfire detection е функция която няма общо с искрата
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Това безпорно е така. И все пак - една свещ ще изкара по-дълго, ако не трябва да произвежда искра дори и при ниско налягане.
                А да не би искрата "на вятъра" да служи за сравнение (като еталон), за да може ECU - то да "хване" проблем в запалването (misfire)?
                На тези мотори екуто е доста глупаво и не хваща нищо,избила свещ,или кабел,или бобина ,не ги лови,отчита авария на мотора понеже липсва един цилиндър,ма я отчита по ланда сонда понеже има кофти газове,тогава ти трее да гасиш цилиндрите един по един по време на диагностика за да хванеш проблемния,ма няма да разбереш защо не работи.Говорим за евро 3 другите мотори и това не могат.Бубина или дюза я отчита само ако я откачиш напълно или е изгоряла тотално,та се едно я няма.
                155 2.0 16v МY95 Sport

                Comment


                • #83
                  И това не е вярно. Написал съм как работи системата преди няколко поста.

                  Сега прегледах документацията на МЕ7 ЕКУ-то при CF3 моторите. Това еку може да управлява до 8 цилиндрови мотори като запалването може да бъде както индивидуално за всеки цилиндър само в работен такт така и двойно. Обикновено ако е настроен за единична искра wasted spark се активира само при някои аварийни режими (например при дефект в синхронизацията или фазовия датчик). Не съм сигурен когато съм мерил с осцилоскопа какъв проблем е имала колата. Твърде възможно е в нормална кондиция да няма загубена искра.
                  Last edited by oem; d.m.y г., 11:36.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    И това не е вярно. Написал съм как работи системата преди няколко поста.

                    Сега прегледах документацията на МЕ7 ЕКУ-то при CF3 моторите. Това еку може да управлява до 8 цилиндрови мотори като запалването може да бъде както индивидуално за всеки цилиндър само в работен такт така и двойно. Обикновено ако е настроен за единична искра wasted spark се активира само при някои аварийни режими (например при дефект в синхронизацията или фазовия датчик). Не съм сигурен когато съм мерил с осцилоскопа какъв проблем е имала колата. Твърде възможно е в нормална кондиция да няма загубена искра.
                    Колега този мотор има ли фазов датчик и каде се намира

                    Ако си отговорим на този въпрос ще си отговорим и за загубената искра.
                    Last edited by nicola 59; d.m.y г., 11:44.
                    155 2.0 16v МY95 Sport

                    Comment


                    • #85
                      Аз съм си отговорил отдавна на много въпроси. Опитвам се да отговоря на вас, но явно не става. Ще си замълча.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #86
                        При положение, че при CF2 мотора има wasted spark и практически винаги работят по 2 бобини едновременно, какви функции изпълнява датчикът на фазите?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                          Аз съм си отговорил отдавна на много въпроси. Опитвам се да отговоря на вас, но явно не става. Ще си замълча.
                          Колега що се сърдиш ,нали трее да го дискутираме ,аз не си спомням затова питам ,ма по памет2.0 16 няма фазов датчик на валовете за синхронизация и практически загубената искра при това положение е задължителна понеже екуто има 2 цилиндъра в гмт ма не знае кои трее да пали,понеже не чете разпределителните валове и при това положение дава ток и на двата.

                          ---------- Post added at 10:54 ---------- Previous post was at 10:53 ----------

                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          При положение, че при CF2 мотора има wasted spark и практически винаги работят по 2 бобини едновременно, какви функции изпълнява датчикът на фазите?
                          Датчика на фазите гледа положението на разпределителните валове за да знае екуто кои от 2 та цилиндъра пали и кои не .
                          155 2.0 16v МY95 Sport

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                            Колега що се сърдиш ,нали трее да го дискутираме ,аз не си спомням затова питам ,ма по памет2.0 16 няма фазов датчик на валовете за синхронизация и практически загубената искра при това положение е задължителна понеже екуто има 2 цилиндъра в гмт ма не знае кои трее да пали,понеже не чете разпределителните валове и при това положение дава ток и на двата.
                            Моят мотор (CF2) има фазов датчик - на ангренажното колело на изпускателния вал.

                            ---------- Post added at 11:58 ---------- Previous post was at 11:55 ----------

                            Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение



                            Датчика на фазите гледа положението на разпределителните валове за да знае екуто кои от 2 та цилиндъра пали и кои не .

                            Така де - това питам. При положение, че 2 бобини работят при ГМТ на 2 цилиндъра, защо трябва да се определя кой от двата е преди работен такт?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #89
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Моят мотор (CF2) има фазов датчик - на ангренажното колело на изпускателния вал.

                              ---------- Post added at 11:58 ---------- Previous post was at 11:55 ----------




                              Така де - това питам. При положение, че 2 бобини работят при ГМТ на 2 цилиндъра, защо трябва да се определя кой от двата е преди работен такт?
                              Браво тогава ти имаш изгубена искра заради подредбата на кабелите,а евро 3 ако също го има трее да няма изгубена искра,или както пише колегата ако се повреди ,то тогава в авариино положение да идва за да се прибереш до сервиз.

                              ---------- Post added at 11:14 ---------- Previous post was at 11:03 ----------

                              АА ти питаш защо го имаш при положение че не трее ,ползват го сигурно за да разделят дюзите на групи и да не пръскат и четерите заедно,предполагам.
                              155 2.0 16v МY95 Sport

                              Comment


                              • #90
                                Ако допуснем, че при CF3 няма "загубена искра", когато фазовият датчик работи, превключването на ECU-то в режим "загубена искра" при неработещ фазов датчик с какво помага, при положение, че всяка бобина пали само свещите на един цилиндър?


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X